עקרונות שיקום שמיעה​

מאחר וישנו פער גדול של מחירים בין סוגי מכשירי שונים, חשוב מאוד להתאים את המכשיר על פי צרכי החולה מחד, ועל פי אפשרויותיו הכלכליות מאידך. המדינה משתתפת בעלויות מכשירי השמיעה דרך קופות החולים,  בנוסף, קופות החולים משתתפות בעלויות דרך הביטוחים המשלימים, וישנן קבוצות הזוכות להשתתפויות נוספות או למימון מלא של המכשירים. למשל : נפגעי הנאצים, נכי משהב"ט, נפגעי איבה ותאונות עבודה ועוד. כמו כן ישנן חברות לביטוחי בריאות פרטיים אשר מעניקות השתתפות בשיקום שמיעה. 

כדאי מאוד לבצע סקר שוק נרחב משום שמכשירי השמיעה היותר מתקדמים ויקרים עשויים להיות זולים יותר ברכישה במכונים הפרטיים ולא במכוני ההסדר של הקופות, וזאת משום שהמכונים הפרטיים מעניקים הנחות נדיבות ומתחרים (בהצלחה) בחברות העובדות דרך קופות החולים.  חשוב גם להכיר את החברות היותר טובות של מכשירי השמיעה ולהעזר באנשי מקצוע אמינים. 

 

ישנה חשיבות גדולה מאוד לשמיעה סימטרית ותקינה, כך שבכל מקרה של ליקוי שמיעה בשתי האוזניים כדאי להגביר את שתיהן ולא לקחת מכשיר שמיעה אחד בלבד. דבר זה נכון גם כאשר ישנו ליקוי שמיעה דו צדדי שאינו סימטרי - ואסור להזניח את האוזן שלקויה יותר. חשוב לטפל בשתי האוזניים, בדיוק באותה המידה שאנו מרכיבים משקפיים עם שתי עדשות, ולא מטפלים רק בעין זו או אחרת מטעמי חיסכון !!!. למי שחושש משני מכשירים בו זמנית - עדיף לקחת שני מכשירים לתקופת הנסיון ולא מכשיר אחד, משום שרק אז אפשר להבין מה פשר שיקום שמיעה נכון. בזמנו היה מקובל לאמר לחולים שיקחו מכשיר אחד ויראו איך הם מסתגלים - ואז יחליטו אם לרכוש עוד מכשיר, אך זו גישה מיושנת שאינה נכונה, ואינה מקובלת אצל האודיולוגים המובילים בעולם .    

 לפני החלטה על רכישת מכשיר שמיעה יש לעבור בדיקת רופא אף אוזן וגרון על מנת לשלול מחלות שעשויות לפגוע בשמיעה, לברר את סיבת ליקוי השמיעה, ועל מנת לטפל בבעיות קיימות. גם אחרי הרכישה יש לבקר באופן סדיר מידי חצי שנה אצל הרופא לניקוי שעווה שיכולה להצטבר באוזן ולסתום את האוזנייה או המכשיר. חשוב מאוד שלא לחטט באוזניים ולא לנסות לנקות אותן לבד !

ההתרגלות למכשיר השמיעה אינה מידית. לרוב אחרי תקופה ארוכה בה האדם רגיל לחיות כאילו "בתוך בועה" בשל ליקוי השמיעה, כאשר הוא חשוף פחות לרעש סביבתי ואינו רגיל לתקשר בערוץ שמיעתי, צריך תקופת הסתגלות למכשיר.

תקופת ההסתגלות קצרה יותר ככל שההתאמה טובה יותר, ככל שהחולה בעל מוטיבציה טובה ותמיכה משפחתית חברתית, וכשהמכשירים ברמה גבוהה. 

 

שלח

*

תודה רבה!

הטופס נשלח בהצלחה

*

*

*

*

מדור זה מיועד לקביעת תורים, ברורים שונים והודעות.  

נא למלא את כל פרטיך על מנת שאוכל לחזור אליך בתשובה.​

052-4550111

talymark@gmail.com​